Byznysové věštění

Začátek nového roku vyzývá k přemýšlení nad plány pro nové období. Někdo si odhodlaně nastavuje novoroční předsevzetí (s životností obvykle pár dnů či týdnů...). Roční plány a cíle však nabízejí pro své dosažení mnohem delší období, plných dvanáct měsíců. Jak ovšem plánovat v období, kdy nevíme, co bude zítra?

Obvykle klientům v tomto čase předkládám návrhy jejich marketingových a komunikačních rozvrhů pro celý rok. Letos jsem si kategorii plánování interně přejmenovala na "věšteckou činnost". Chci věřit, že tento pracovní název brzy vymizí z mého slovníku.

Na jaře loňského roku jsme ještě věřili, že život se jednou vrátí k normálu. Teď už je víc než zřejmé, že život nám nastavuje nový normál. Je čas pojmenovat věci, které chceme nechat odplynout spolu se starým rokem, a najít místo nich činnosti nové a pokrokové.

Jak se na situaci podívat marketingovým okem?

Jistě už víte, který z vašich produktů či služeb se v uplynulých měsících ukázal jako životaschopný a táhl váš byznys, možná jste přišli na trh s něčím novým. Pojďte to odběratelům ukázat. Který z marketingových nástrojů se během lockdownů osvědčil a stojí za to ho posílit?

Inzerovali jste v předešlých letech? Co budete cílovému publiku říkat letos? Tak jako restaurace potřebují strávníky odebírající z výdejního okénka, tak vydavatelé časopisů potřebují inzerenty a své dlouhodobé partnery. Jak můžete svou komunikaci přizpůsobit tomu, že některé časopisy přešly do on-line podoby? Vydavatelé je v některých případech zpřístupňují zdarma a tituly se tak dostávají k širšímu publiku. Koho navíc můžete oslovit a co mu chcete říct?

Připouštím, že plánovat dnes účast a partnerství na konferencích je značná odvaha. Berte v potaz variantu, že konference se opravdu uskuteční - o čem na ní budete mluvit? Jaká jsou vaše hlavní témata pro letošní rok?

Pojmenujte své cíle a hledejte alternativní cesty. Možná objevíte něco, co by vás při jízdě ve starých kolejích vůbec nenapadlo. Nebo byste si toho v obvyklé vysoké rychlosti vůbec nevšimli.

Jakou příležitost pro svou firmu najdete vy?